Šrila Prabhupada odgovarja
Vprašanje: Kako lahko opredelimo, kaj je Bog? Zagotovo je Bog neopredeljiv?…….
Prabhupada: Boga ni mogoče definirati, toda ko pride pred vas takšen, kot je, potem ga je mogoče opredeliti. Bog je neopredeljiv, to je v redu. Če pa je tako zadovoljen, da se razkrije, potem ga je mogoče opredeliti, ker opredeljuje samega sebe. Če Boga definirate z Božjimi besedami, potem ga je mogoče opredeliti. Sicer je neopredeljiv. Z vašimi miselnimi špekulacijami ga ni mogoče opredeliti, toda če Boga definirate z definicijo, ki jo je dal Bog, potem lahko definirate. To ni vaša definicija. Lahko ponovite definicijo.
"Jaz sem izvor vseh duhovnih in materialnih svetov.
Vse prihaja iz Mene. Modreci, ki to dobro vedo, Mi služijo z ljubeznijo in vdanostjo ter Me častijo z vsem srcem."
- Bhagavad Gita 10.8 -
Rekel je, da »Vse izhaja iz Mene. Jaz sem izvor vsega. Torej tisti, ki ve te stvari, je dejansko učen in postane moj bhakta.” Če torej Boga definirate takole, »Bog je izvor vsega«, kje imate težave? Ni težav, ker Boga definirate z Božjimi besedami. Če si izmislite neko definicijo Boga, potem ne morete definirati. Toda če vzamete Božje besede, potem pa je Boga mogoče definirati. To je zelo enostavno razumeti. Bog je neopredeljiv, to je dejstvo, ampak ko vzameš definicijo, ki jo je dal Bog, potem je enostavno.
Ref. VedaBase => Bhagavad-gita 2.13 – 22. februar 1973, Auckland
Šrila Prabhupada je rekel:
“Zavest Krišne je direkten proces. Lahko greste korak za korakom, sledite vsem drugim sistemom joge, ali pa greste neposredno k zavesti Krišne. Gospod Čaitanja je priporočil, naj se v tej dobi, ker ljudje živijo zelo kratko, so vznemirjeni in polni tesnobe, lotijo neposrednega procesa. In s svojo milostjo, s svojo brezvzročno milostjo, nam je dal petje mantre Hare Krišna, ki nas takoj dvigne na nivo bhakti-yoge. Je takoj; ni nam treba čakati. To je posebno darilo Gospoda Čaitanje. Zato je Šrila Rupa Gosvami molil, namo maha-vadanyaya krsna-prema-pradaya te:
[Śrī Caitanya Caritāmṛta Madhya Līlā: 19:53] “O Gospod Čaitanja, Ti si najbolj darežljiva inkarnacija, ker neposredno daješ ljubezen do Krišne.” Običajno mora človek, da bi dosegel ljubezen do Krišne, prehoditi toliko korakov in stopenj joge, toda Gospod Čaitanja je to dal neposredno. Zato je On najbolj velikodušna inkarnacija. To je položaj Gospoda Čaitanje”.
Pot samospoznavanja – Njegova božanska milost A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada
Šrila Prabhupada je rekel:
Edini način, da spoznamo Boga v resnici, je z bhakti-yogo. V Bhāgavad Gīti: 18:55 Krišna to potrjuje. Bhaktya mam abhijanati yavan yas casmi tattvatah: “Človek Me lahko spozna takega, kakršen sem, kot Vsevišnjo Božansko Osebnost, samo z vdanim služenjem.” Vede potrjujejo, da lahko le z bhakti ali vdanim služenjem, človek doseže najvišjo stopnjo popolnosti. Če nekdo prakticira druge sisteme joge, mora obstajati mešanica bhakti, če želi doseči kakršen koli napredek. Toda ker ljudje nimajo dovolj časa za izvajanje vseh praks katerega koli drugega sistema joge, se za to dobo priporoča neposreden proces bhakti-joge, pristne predanosti. Zato je velika sreča, da nekdo pride do zavesti Krišne, poti bhakti-yoge, in postane dobro situiran v skladu z vedskimi navodili.
Idealni jogi osredotoči svojo pozornost na Krišno, ki je čudovito obarvan kot oblak, čigar lotosu podoben obraz je sijoč kot sonce, čigar obleka sije od draguljev in čigar telo je okrašeno s cvetnimi venci. Osvetljujoč vse strani je njegov čudovit lesk, ki se imenuje brahmajyoti. Inkarnira se v različnih oblikah, kot so Rama, Varaha in Krišna, Vsevišnja Božanska Osebnost. Sestopi kot človeško bitje – kot sin matere Jašode – in je znan kot Krišna, Govinda in Vasudeva. Je popoln otrok, mož, prijatelj in gospodar ter je poln vseh bogastev in transcendentalnih lastnosti. Tisti, ki se popolnoma zaveda teh lastnosti Gospoda, je najvišji jogi. To stopnjo popolnosti v jogi je mogoče doseči samo z bhakti-yogo, kot je potrjeno v vsej vedski literaturi.
Pot samospoznavanja – Njegova božanska milost A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada