25 Maj

Kdo pa je vaša avtoriteta?

Beseda avtoriteta danes prej zbudi razna negativna čustva, kot pozitivna. Tak odziv je po navadi posledica zlorabe položaja, ki je zelo pogost pojav v družbi. Vseeno pa ljudje sprejemamo razne avtoritete v svojem življenju, čeprav se tega niti ne zavedamo. Kot otroci sprejmemo za avtoriteto starše in učitelje v šoli. Potem sprejmemo strokovno literaturo in znanost za avtoriteto. Lahko so nam avtoriteta Bog in Njegovi predstavniki, ali pa novinarji in njihovi mediji. Ko vidimo, da ima nekdo več znanja o nečem kot mi, lahko je to avtomehanik ali zdravnik, se mu bomo na tem področju predali z zaupanjem.

Ljudje imamo svoje pogoje, da lahko sprejmemo avtoriteto. Ti pogoji so univerzalni in temeljijo na naši veri v nekaj, da je to resnica. Kot prvo za avtoriteto sprejmemo nekoga, ki ima več znanja, več informacij od nas, in drugi pogoj je, da sprejmemo osebo za svojega dobronamernika. Ko imamo nekoga za avtoriteto, smo tudi avtomatično spoštljivi do njega/nje.

Če ta dva pogoja nista izpolnjena, avtoritete v resnici ne bomo priznali, tudi če se nas v to prisili. To si lahko predstavljamo na primeru otroka in staršev. Če otrok sprejme starše za avtoriteto, bo spoštljiv in priden. Če pa otrok ne čuti, da je staršu mar za njega ali če doživlja, da starš govori eno, deluje pa drugače, se njegova avtoriteta poruši.

Bhakte imamo srečo, da je Krišna, Vsevišnja Božanska Osebnost, vseved. On celo pozna preteklost, sedanjost in prihodnost. Pred Njim se nihče ne more skriti, ker je v srcu vseh živih bitij kot Paramatma (Nadduša). Krišna ve vse, ker je vse ustvarjeno po Njegovi zamisli. Na tem področju bhakte nimamo težav sprejeti Krišno za avtoriteto. Ljudem je večji problem razviti vero, da je Krišna njihov dobronamernik.

V svetih spisih piše, da je Krišna (Bog) dobronamernik vseh živih bitij, ampak živa bitja v materialnem svetu so znana po tem, da ne sprejemajo Krišnove avtoritete. Ljudje resno dvomijo, če je Bog dober, ko gledajo na svet, ki ga je Bog ustvaril, še posebej ko sami izkušajo krivice in bolečine. Tudi ko slišijo o zabavah Krišne, to porodi nove dvome. Večina Krišnovih zabav v tem svetu vsebuje ubijanje. Krišna se zabava, ko ubija demone. Krišna je kala ali čas in kot čas nas v tem minljivem svetu vse znova in znova pobija.

Zanimivo je, kako se Krišna odziva na naše nesprejemanje Njegove avtoritete. Kot prvo nam je Krišna dal svobodno voljo in možnost, da Ga ne sprejmemo za avtoriteto. Ustvaril je materialni svet, da bi nam omogočil, da Ga zavržemo, da Ga pozabimo. Potem se je usedel v srce zraven duše in jo ves čas spremlja ter jo čaka. Dal nam je svete spise in se sprehaja po vesoljih v neštetih inkarnacijah, da bi nam dal transcendentalno znanje in pokazal Svojo ljubezen in skrb. Ko Ga duša prepozna in se obrne k Njemu, takrat se ji Krišna posveti in pomaga tako materialno kot duhovno (BG 4.11), da se čim prej vrne nazaj v duhovni svet (BG 4.9). Več ko duša izve o Krišni, bolj Ga razume, bolj Ga ceni in bolj Ga opazi v svojem življenju. Tako postopoma v duši narašča vera, znanje in ljubezen do Krišne. Zato Ga duša z veseljem sprejme kot avtoriteto.

Krišna je zelo potrpežljiv in oseben. Ima čas za vsakega posebej. Krišna nas ima vse neskončno rad. Ima rad tudi demone. Zato jih ubije. Krišna je absoluten, kar pomeni, da je vse, kar naredi, popolno in dobro za vse. Tako tudi ko koga ubije, mu s tem podari osvoboditev, za katero se jogiji trudijo leta in leta skozi strogosti in meditacijo. Zato se je Šri Čaitanja Mahaprabhu brez skrbi in brez zadržkov lahko predal Krišni in je to tudi povedal v Svoji Šikšaštaka molitvi:

»Krišna je moj edini gospodar in bo večno ostal moj Gospod, pa čeprav bo z mano grobo ravnal v Svojem objemu ali pa mi bo strl srce, ko se mi ne bo prikazal. Popolnoma je svoboden, da ravna po Svoji mili volji in brezpogojno za vekomaj ostaja moj čaščeni Gospod.«

Šri Čaitanja Mahaprabhu je primer popolnega bhakte. Bhakti – ljubezen do Boga – je brezpogojna in Šri Čaitanja Mahaprabhu se je brezpogojno predal Bogu in Ga brezpogojno ljubi. Šri Čaitanja Mahaprabhu se je Krišni predal, ker je prepričan, da se lahko brezpogojno preda Krišni, ker ne samo da je Krišna vsedober, ampak tudi vrne ljubezen, ima čas za ljubeči odnos z vsakim posameznikom. Krišna nam je edini sposoben vračati ljubezen tako, da ne bomo več po ničemer drugem hrepeneli. Odnos z Njim je najvišji možni cilj in popolnost obstoja duše.

Avtor: Padmasundari devi dasi
Lektor: Sundari devi dasi
Uredil: Tat Purusha das

Yoga

janma karma ca me divyam
evam yo vetti tattvataḥ
tyaktvā deham punar janma
naiti mām eti so ’rjuna

- Bhagavad Gita 4.9 -

»Tisti, ki pozna transcendentalno naravo Moje
pojavitve in Mojih dejanj, o Arjuna, se nikoli več
po zapustitvi telesa, ne rodi v tem materialnem svetu,
ampak doseže Moje večno prebivališče«.

Yoga

ye yathā mām prapadyante
tāms tathaiva bhajāmy aham
mama vartmānuvartante
manuṣyāḥ pārtha sarvaśaḥ

- Bhagavad Gita 4.11 -

»Kakor se Mi kdo preda, tako ga nagradim.
Vsakdo gre v vsakem pogledu po poti,
ki sem jo začrtal Jaz, 0 Prthin sin.«.

+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Blog e-novice

Po prijavi na tem obrazcu obvezno preverite vaš e-mail in potrdite prijavo.

Če v nabiralniku ne opazite našega sporočila, preverite SPAM mapo.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This field is required.

This field is required.